fredag, juni 30, 2017

helgens djurbild

David Wojnarowicz (1988-9)

5 kommentarer:

Joelinda sa...

Men fy vad hemskt! När jag såg inläggets rubrik i min blogglista, tog jag för givet att det var en bild av en löjligt söt kattunge eller möjligen en kossa med midsommarkrans - eller kanske en orangutang som kramar sin unge. Det här var ju lite... annorlunda.

Mrs. B sa...

Wojnaorviczs bild är ett fotografi av en målning (tror jag) och mer om fotografiet går att läsa här:
https://paddle8.com/work/david-wojnarowicz/70342-untitled-buffaloes

Mrs. B sa...

*Wojnarowicz (fingarna snubblar som vanligt på mitt kassa tangentbord)

Hanneles bokparadis sa...

jag är vädur :)

Joelinda sa...

Jaha, mrs B, nu har jag läst på om bakgrunden - och sitter lite lätt blank i ögonen här framför datorn. Att förstå tanken bakom bilden gjorde den bara ännu mer sorglig.