tisdag, mars 14, 2017

medicin i kopp - örtte

Jag led av magkatarr i tonåren och ibland blossar den upp igen. Som nu imorse. I USA förordas en äckligt tuggummirosa dryck, Pepto Bismol, mot magkatarr men vem vill hälla i sig sånt? Jag brukar istället brygga te på kamomill och fänkål. Örtte säger jag bara, jäklar vad effektivt. Brygden på bilden lägger sig som en len hinna i magsäcken inbillar jag mig - alla symptom försvinner hursomhelst i ett nafs. Att kamomillteet från Dean & Deluca är så vackert med sina hela blommor är ett estetiskt plus. Och ute är allt overkligt tyst. Snöstormen Stella har anlänt och Manhattan är öde.

7 kommentarer:

♥ Hanneles bokparadis sa...

olika filer är också lugnande

Mrs. B sa...

Om man inte tycker att fil är rätt äckligt förstås! Jag föredrar yoghurt.

Mrs Calloway sa...

jag föredrar också yoghurt. téet låter användbart

♥ Hanneles bokparadis sa...

fil, yoghurt... "samma" sak.

Bokstund sa...

Bra tips! Lider också av magkatarr till och från, ska testa detta nästa gång det blossar upp :)

Mrs. B sa...

Ja, hoppas att det hjälper dig också

Mrs. B sa...

Och, ska jag tillägga, starka doser: minst två tepåsar av varje till en kopp, om man använder tepåsar alltså.