torsdag, februari 23, 2017

Bokskörd i februari

17 grader varmt och världens smutsigaste fönster
tillskott i februari
Äntligen hemma igen, efter så kalla dagar i norrland. Där var jag frusen in till märgen, konstant trött och lite ledsen. Såg därför fram emot värme, kärlek och bokhögen ovan. Särskilt Olivia Mannings Balkantrilogi, samt Wolffs roman, en av de mest bloggade och hyllade i vår. Men kanske mest ändå de två översta titlarna, båda inspirerade av Charlotte Brontës Jane Eyre: Antologin Reader, I Married Him och Catherine Lowells The Madwoman Upstairs, vars upplägg påminner lite om Justine Picardies ljuvliga Daphne, en roman jag ser att jag aldrig skrev något om efter att ha läst den. Synd, för den var riktigt bra. Mer om den här.

2 kommentarer:

Hanneles bokparadis sa...

De polyglotta älskarna tyckte ja inte om

Mrs. B sa...

Uh, ja då är du i minoritet om jag minns rätt. Fast kanske minns jag helt fel och ingen gillade Wolffs roman? Hursomhelst planerar jag läsa i feb-mars och skaffa mig en egen uppfattning. Vem vet, jag kanske håller med dig.