fredag, december 04, 2009

Julstökigt

Vadå, ska jag hinna skriva här mellan lussebakande, granpyntande och klappjakt? Jag som inte ens hinner läsa just nu. Eller jo, men bara korta, korta snuttar om dagen, för jobbläsningen räknas ju inte. Fast också mitt i stressen bara måste jag stanna upp när jag springer på ett bokbord. Idag låg där en hög Simenondeckare på franska. Så fina omslag kunde jag bara inte motstå (läsa dem kommer jag nog inte att göra i brådrasket). För övrigt är jag halvvägs in i Lucy Wadhams bok om sitt franska liv. Proust, däremot, somnar jag över varenda kväll och DuBois kampskrift har jag hittills bara sneglat i. Bättring nästa vecka - då kan jag förhoppningsvis också dela med mig av listan över böcker som ska bli julklappar i år!

Simenons Maigret under granen

Inga kommentarer: