tisdag, januari 20, 2009

Nytt i bokhyllan och på golvet

Hos Caveat Lector undras f.ö. vad som ställts in i bokhyllorna på sista tiden. Var har jag det nyköpta/gåvorna egentligen? Jaha, lite här och var, men få se nu då:

Ann Wiazemsky: Jeune Fille
Slavoj Žižek: The Sublime Object of Ideology
Roberto Bolaño: 2666
Diana Mosley: The Pursuit of Laughter: Letters, Reviews and Diary (gåva)
Victoria Glendinning: Leonard Woolf: A Life (gåva)
Tawni O'Dell: Coal Run och Sister Mine
Diane Johnson: Into a French Quartier
V. S. Schwartz: It's so French! Hollywood, Paris and the Making of Cosmopolitan Film Culture
Kirsten Lobe: Paris Hangover
Edith Wharton: French Ways and Their Meaning
Stephen King: Rose Madder
Sue Grafton: T is for Trespass (gåva)
Pierre Bayard: How to Talk about Books you Haven't Read
D. L. Bligh: What's the Use of Lectures?
Neris and India's Idiot-Proof Diet Cookbook

Upppdatering: Usch, så många olästa böcker. Får nog bli köpstopp till slutet av februari.

2 kommentarer:

Marianne sa...

Det är konstigt det där, att man alltid lyckas köpa böcker snabbare än vad man läser dem ... :-)

Jag vägrar räkna mina olästa; det kan ärligt talat vara tresiffrigt.
Hrrmm.

Mrs. B sa...

Ja, jag har tidigare tröstat mig med att man alltid har något att läsa, ändå känns det som att jag INTE har det när stirrar på raderna av olästa böcker i hyllorna. Garderobsfenomenet, liksom.